Bu yazımızda restoran ve kafeler için ciro artırma yöntemlerinden bahsedeceğiz. Öncelikle yazımıza başlamadan önce ciro artırmanın en önemli gerekliliklerinden birinin kaliteli hizmet olduğunu vurgulamamız gerekiyor. Hizmet sektöründe kaliteyi sağlamak ne kadar zor olsa da, uzun vadede kalite düzeyini artıran veya en azından koruyan işletmelerin başarılı olduğunu görmekteyiz.
- Hız Müşteriler hızlı hizmet aldıkları işletmeleri tercih ederler. Hızınızı artırmak için aşağıdaki alanlarda ölçümler yaparak hataları tespit edin ve çözüme kavuşturun:
- Restoranda verilen hizmetler:
- Müşteri karşılama: Müşterileriniz restoranınıza geldiğinde ilk kim karşılıyor ve bu süre ne kadar uzun? İlk karşılama süresi en fazla 30 saniye olmalıdır. Bu nedenle tüm personel bu konuda bilinçlendirilmeli ve buna uygun şekilde davranmalıdır.
- Sipariş alma: Müşteri karşılandıktan sonra uygun masaya yönlendirilmeli ve varsa yazılı menü, tablet menü veya sözlü menü müşteriye verilmelidir. Müşteriden sipariş alacak olan personel menüyü verdikten sonra gerek duyulması durumunda en az 1 öneride bulunmalıdır. Bu öneriler günün özel yemeği veya “benim önerim” adı altında sunulmalı, böylece müşterinin karar süresi kısaltılmalıdır. Yiyecek yanında içecek mutlaka sorulmalı; tercih belirtilmemesi durumunda bir özel içecek önerilmelidir. Sipariş alma süresi en fazla 2 dakika olmalıdır.
- Siparişin mutfağa iletimi: Personel siparişi aldığında, eğer elinde bir sipariş terminali varsa anında girmeli ve bu terminal mutfak ekranına veya yazıcısına entegre olmalıdır. Eğer manüel adisyon tutuluyorsa, sipariş mutfağa hızlıca iletilmeli ve takibi sağlanmalıdır. *Yapılan incelemelerde manüel adisyon takibi siparişlerde karışıklık ve gecikmelere neden olduğu görülmüştür. Halen manüel adisyon takibi yapıyorsanız, bizimle iletişime geçerek sizin için uygun adisyon programı önerimizi öğrenebilirsiniz. Ücretli seçeneklerin yanında ücretsiz adisyon takip programlarının da olduğunu unutmayın.
- Siparişin müşteriye ulaşması: Sipariş mutfağa iletildiği andan itibaren en kısa sürede hazırlanıp müşteriye iletilmelidir. Ürünlerin hazırlanış süreleri personel tarafından bilinmeli ve hızlı bir şekilde bu süreler içinde kalınarak sipariş hazırlanmalıdır. Varsa mutfak ekranında sipariş/adisyon üzerinde sayaç bulunmalı, böylece personel siparişi hızlı hazırlama konusunda dikkatli olmalıdır.